Latvijas varas iestādes nopietni domā par valsts ekoloģijas līmeni, kas, pēc pētījumiem, atrodas kritiski bīstamā zonā. Kamēr Rietumeiropas valstis aktīvi pārvērš ceļu satiksmi uz elektrisko vilci, Latvija arī ievieš pasākumus, lai palielinātu elektromobiļu skaitu uz koplietošanas ceļiem.
Runa ir par vienreizējas subsīdijas izmaksu no valsts, kuras apmērs sastādīs 4500 eiro. Naudu saņems visi jaunie elektromobiļu pircēji, kuri kāroto četrriteņu draugu iegādāsies no 2022. gada janvāra. Tajā pašā laikā ar minimālu piepūli būs iespējams iegūt subsīdiju.
Šobrīd oglekļa dioksīda izmešu līmenis Latvijas teritorijā ir aptuveni 12 miljardi tonnu gadā. Tajā pašā laikā līdz 29 procentiem no radītā CO2 veido privāti vieglie transportlīdzekļi. Lai samazinātu šo skaitli, iedzīvotāji tiek aicināti pāriet uz elektromobiļiem.
Viss būtu kārtībā, tomēr valstī joprojām trūkst saprātīgas infrastruktūras šāda veida transportlīdzekļiem. Tāpat Latvijā nav tik daudz augstsprieguma uzlādes staciju, kas ierobežo elektromobiļa izmantošanas iespējas nelielā laukumā pie savas mājas.